måndag 1 februari 2016

Tillämpad didaktik på Nolaskolan

Jag har den senaste veckan fått köra en intensiv repetition, samt fördjupa mig i musikteori som förberedelser för GEMU, (gerhör och musiklära) som åk2 har på måndagar. Dagens lektion var enbart riktad mot ackord, vilket eleverna hade efterfrågat för att förbereda sig inför ett prov som kommer senare i veckan. Mina slutsatser är att en större del av eleverna ser musikteori/praktik som helt skilda värdar som de inte kan omsätta i sitt egna instrument. Dock så är jag säker att eleverna kommer att lyckas bra på provet. Det känns otroligt bra och nästan absurt att få undervisa i ett ämne som jag själv hade problem att klara av i gymnasiet. 1-0 till Martin!

Nedan så ser vi en liten skara elever ur åk2 som jobbar med ackord, samt lärare Karolina.

På eftermiddagen så hade jag gitarrlektion med Markus ifrån Åk1. Markus har tidigare jobbat mycket med Pentaskalan och spelat riffbaserade låtar, så nu kommer vi att jobba hårt med ackord en tid framåt. 






























/Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar